+46 70-229 85 12

ARBETSMILJÖ & POLICY 

- Vi på SWESAR AB är medvetna om och jobbar fortlöpande för en säker arbetsmiljö på våra arbetsplatser. Vi följer aktuella regler och lagar som beror arbetsmiljö. Vi upprättar riskanalyser, deltar i skyddsronder mm. Förebyggande åtgärder och undvikande av olyckor och tillbud har mycket hög prioritet hos oss.

- Att trivas och utvecklas i sitt arbete och att arbeta på säkra arbetsplatser är viktigt för oss. Säkra arbetsplatser med god ordning och reda skapar trygghet och trivsel för våra yrkesarbetare i den dagliga arbete.

- Alla i vårt företag behandlas lika oavsett kön eller hudfärg.

- Ordning och reda är ett högt ställt krav på våra arbetsplatser och vår personal. En ren och städad arbetsplats är olycksförebyggande och skapar trivsel bland alla aktörer på bygget.

-Varje medarbetare ska alltid följa gällande regler, instruktioner och rutiner i det dagliga arbetet och visa ett personligt ansvar och engagemang för hälsa och miljö. Varselkläder och annan personlig skyddsutrustning alltid används och anpassar till arbetsuppgiften.

- Det är viktigt för var och en att vara uppmärksam och genast rapportera eventuella risker eller hot mot en god arbetsmiljö och mot den yttre miljön. Åtgärder skall därefter vidtas för att så långt som möjligt förbygga negativa effekter och minimera risker.

- Inför varje nytt projekt skall arbetsmiljöfrågorna diskuteras, riskerna analyseras och konsekvenserna bedöm i samarbete med de anställda. Riskanalys skall alltid göras för varje nytt arbetsmoment på arbetsplatsen i förebyggande syfte för undvikande av tillbjud och arbetsplatsolyckor.

- Kvalitet innebär för oss att våra kunder och vår övriga omgivning blir nöjda med våra utförda arbeten samt att ställda krav och tidsramar uppfylls. För att åstadkomma detta fordras ett engagerat miljöansvar, en god arbetsmiljö samt en sund ekonomisk utveckling.

- Företaget arbetspolicy ska bidra till att skapa goda relationer i alla led samt utveckla företaget till en kompetent partner med gott renommé. Kvalitets och miljöarbetet skall vara långsiktigt och omfattar all verksamhet i SWESAR AB


Dataskyddspolicy

Swesar AB ska skydda, värna om samt hantera personuppgifter enligt gällande lagstiftning inom området.

Vi värnar om allas personliga integritet.

Swesar AB värnar om den personliga integriteten. Denna dataskyddspolicy förklarar hur Swesar AB samlar in och använder personuppgifter. Vid frågor kring integritets- och dataskydd, vänligen kontakta oss på info@swesar.se

Genom att kontakta oss, accepterar du vår Dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Du godkänner också att Swesar AB använder elektroniska kommunikationskanaler för att skicka information till, eller kommunicera med dig.

För att kunna erbjuda våra tjänster och åtaganden, behöver vi behandla personuppgifter enligt nedan. Vi gör det med största möjliga hänsyn till den personliga integriteten.

Vilken information samlar vi in?

Insamling och användning av data

Denna dataskyddspolicy täcker data som samlas in on- och off-line, inklusive personuppgifter som vi kan komma att samla in genom flera olika kanaler, såsom webbplatser, kontakt per telefon eller mail . Vi kan komma att kombinera personuppgifter som samlats in på ett sätt (t.ex. en webbplats) med personuppgifter som har samlats in på ett annat sätt (t.ex. via anbud, offerter).

Information som du ger till oss: Du kan direkt eller indirekt komma att ge oss information om dig själv och ditt företag på ett antal olika sätt, när du kontaktar oss per mail, brev eller telefon, när du anmäler dig till ett möte, lämnar offert eller liknande. Denna information kan vara:

Person- och kontaktinformation– namn, födelsedatum, personnummer, porträttbild, medicinsk information, faktura- och leveransadress, e-postadress, mobiltelefonnummer, position i företaget etc.

Betalningsinformation– fakturainformation, bankkontonummer, etc.

Information vi samlar in om dig: När du kommer i kontakt med oss kan vi samla in ovannämnda data, men inte nödvändigtvis all ovannämnda data:

Information om tjänster– detaljer angående tjänster vi tillhandahållit.

Finansiell information – eventuella krediter, skulder eller negativ betalningshistorik.

Historisk information– tidigare avtal, deltagande på kurser/möten, betalnings- och kredithistorik etc.

Vad gör vi med informationen?

Tillhandahåller, utför och förbättrar våra tjänster. All data används för att tillhandahålla, utföra och förbättra våra tjänster. Nåiden Swesar AB behandlar personuppgifter för följande syften baserat på följande lagliga grunder:

Syfte med behandlingen Laglig grund för behandlingen

”varför är behandlingen nödvändig”

För att bekräfta din identitet och verifiera dina person-, legitimations- och kontaktuppgifter. Utföra våra kontraktuella åtaganden gentemot anställda, myndigheter och samarbetspartners.

För att uppfylla våra skyldigheter gentemot anställda, beställare, leverantörer, underentreprenörer för att tillhandahålla produkter och tjänster. Utföra våra kontraktuella åtaganden gentemot anställda, myndigheter och samarbetspartners.

För att följa tillämplig lagstiftning, såsom lag om åtgärder mot penningtvätt och bokföringslagar. Följa tillämplig lagstiftning

Vilka kan vi komma att dela informationen till?

Vi kan, för att kunna utföra våra åtaganden gentemot anställda och övriga intressenter, komma att överföra till, eller dela information med tredje part såsom leverantörer eller underleverantörer, samarbetspartners så som myndigheter, branschorganisationer, fackföreningar, företagshälsovård, kursarrangörer. Vi vidtar alla rimliga legala, tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa att uppgifterna hanteras säkert och med en adekvat skyddsnivå vid överföring till eller delning med sådana tredje parter.

Att vi ”kan komma att” i detta sammanhang innebär inte att vi med automatik gör så. Enbart efter noggrant övervägande och mot laglig grund kommer i förekommande fall information att delas.

Vad vi INTE kommer att göra med uppgifterna. Swesar AB kommer inte att sälja den insamlade informationen till tredje part.

Var behandlar vi dina personuppgifter?

Swesar AB behandlar datan inom EU/EES. Swesar AB vidtar alla rimliga legala, tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa att datan hanteras säkert och med en adekvat skyddsnivå.

Hur länge sparar vi uppgifterna?

Vi sparar data så länge som det är nödvändigt för att uppfylla det syfte för vilket datan samlades in, eller för att utföra våra åtaganden och så länge det krävs enligt lagstadgade lagringstider, särskilt vad gäller redovisningskrav.

Dina rättigheter till tillgång, rättelse och radering

Rätt att få tillgång till din data. Du har rätt att begära en kopia av de uppgifter SwesarAB har om dig och verifiera den information vi har om dig.

Rätt till rättelse. Du har rätt att korrigera felaktig eller icke-komplett information om dig själv.

Rätt att bli raderad (”rätten att bli bortglömd”). Du har rätt att begära radering av dina personuppgifter för de fall att datan inte längre är nödvändig för det syfte den blev insamlad för. Det kan dock finnas legala skyldigheter som hindrar oss från att omedelbart radera delar av datan. Dessa skyldigheter kan komma från bokförings-, skatte- eller annan lagstiftning. Vad vi då gör är att blockera den data som vi är skyldiga att spara, från att kunna användas till andra syften än att uppfylla sådana legala skyldigheter.

Dataskyddspolicyn uppdaterades senast 2025.

Copyright © SWESAR 

Kontakt / SWESAR 

Besöksadress : Stationsgatan 17G / 872 30 / Kramfors

E-post: info@swesar.se

Tel: +46 70-229 85 12 / +46 72 228 78 83

Webbplats: www.swesar.se